woensdag 2 maart 2011

aardbeving Wellington.

Deze avond om 22u07 (10.07 pm) een aardbeving gehad van 4.5 op 20 km noord-west van Wellington - hier dus !  Ikzelf heb het niet gevoeld maar Hanne wel.  Ze lag nog wakker in bed toen ze me vroeg waarom haar bed zo aan het schudden was ...  Ik had er geen flauw idee van - niets bijzonders dacht ik... Tot ik in late nieuws van 22u30 hoorde dat Wellington' getroffen' was door een naschok.  Er is geen schade maar de beving werd wel algemeen waargenomen...Geen leuk vooruitzicht voor de komende nacht ... Ik ga er deze avond voor zorgen dat ik in licht beschonken toestand mijn bed vind...  :-)
In Christchurch blijven de naschokken de bewoners schrik aanjagen.  Velen vluchten weg naar het noordeiland. Velen blijven voor onbepaalde tijd logeren bij familie en vrienden op het noordeiland.  Ook op Plimmerton school zijn er paar nieuwe leerlingen aangekomen uit Christchurch.  Ze volgen nu hier de lessen mee. 
Vrijdag is er op school een geldinzamelactie 'fundraising' voor Christchurch.  De kinderen gaan de ganse voormiddag knutselwerkjes maken en deze verkopen aan de medeleerlingen, de ouders, grootouders ed...  Het ingezamelde geld wordt geschonken aan het Rode Kruis. 
Vandaag, precies 1 week na de aardbeving, heeft gans Nieuw-Zeeland  om 12u51 pm twee minuten stilte gehouden voor de slachtoffers van de aardbeving.  Ook op school hadden ze vandaag de dagindeling wat aangepast (vroegere  middagpauze) om deze 2 min stilte in acht te kunnen nemen