zondag 13 maart 2011

schoolweg

Elke morgen breng ik de kinderen met de auto naar school.  Het is een 10 minuutjes rijden langs een prachtige groene weg.  Meestal parkeer ik de wagen langs de kust daar de school dichtbij de zee is gelegen.
Als ik terug huiswaarts keer, trakeer ik mezelf elke ochtend op een lekkere koffie, die steeds met veel toewijding is bereid.  Nieuw-Zeelanders houden van een goede koffie.  Overal kan je heerlijke take-away koffie's kopen. 
Het links rijden lukt goed.  Ook het rechts achter het stuur zitten valt goed mee.  Al gebeurt het wel eens dat mijn ruitenwissers beginnen heen en weer te bewegen als ik wil afslaan of dat mijn achterruitwisser in gang schiet als ik mijn lichten wil opzetten.  De bediening aan het stuur is net omgekeerd en af en toe geeft dit verwarring.
Mijn wagen is een kleine monovolume van Toyota - bouwjaar 1997 geloof ik.  Hij rijdt goed maar ik heb er onlangs toch wat kosten aan gehad.  Er zat een fameus lek in het watercircuit (radiator) waardoor de temperatuurmeter maximaal kwam te staan....oververhitting .... gelukkig heb ik het op tijd gemerkt en is het lek tijdig hersteld.